#online piactér



A Temut és társait sarcolná meg a kormány, de megint a magyar fogyasztók járhatnak rosszul
 

A Temut és társait sarcolná meg a kormány, de megint a magyar fogyasztók járhatnak rosszul

Kiterjesztené a kiskereskedelmi különadót a kormány az online piacterekre is, mint az Ebay, az Amazon, a Temu vagy a Shein, de nem világos, hogyan számolja ki a cégek magyarországi forgalmát, illetve az sem, hogyan fogja rajtuk behajtani a sarcot. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint az intézkedés a magyar webshopok védelmét szolgálná, valójában azoknak ettől nem lesz jobb, csak további áremelkedést jelent a vásárlóknak.






Itt a vásárlás új korszaka, Rufus: az Amazonnál emberi szöveggel lehet beszélgetni a chatbottal és mindig érti, mire vonatkozik a kérdés
 

Itt a vásárlás új korszaka, Rufus: az Amazonnál emberi szöveggel lehet beszélgetni a chatbottal és mindig érti, mire vonatkozik a kérdés

A vásárlás tulajdonképpen jó szórakozás, azonban nem mindenkinek, és főleg nem akkor, ha a kínálat áttekinthetetlenül nagy. Valahogy így van ez a világ legnagyobb online piacterénél, az Amazonnál is, ezért is jön most jól a mesterségesintelligencia-alapú segítség: a Rufus chatbotot kifejezetten a világ egyik legnagyobb webshopjának kínálatára képezték ki.

hvg.hu hvg.hu

Mindenkit utolér a szuperolcsó kínai kütyük rohama: mit tud a Temu, amit még a Shein sem?
 

Mindenkit utolér a szuperolcsó kínai kütyük rohama: mit tud a Temu, amit még a Shein sem?

Tavaly ősz óta Magyarországon is hódít a Temu, csak úgy ömlenek a közösségi médiából filléres ajánlatai. Az új társaság elképesztő ütemben terjeszkedik a világban, benyomult a nála alig idősebb Shein vadászterületére, rögtön ki is robbant köztük a háború. A vásárlókat ez nem zavarja, úgy költenek mindkettejüknél, mintha nem lenne holnap, pedig az adatkezelési gyakorlatokkal szemben komoly aggályok merültek fel, és a vádak szerint az üzleti modell mindkét esetben kizsákmányoláson és kényszermunkán alapul.





Pörög, mintha nem lenne holnap: sosem látott mértékben virágzik a közösségi médiában zajló kereskedelem
 

Pörög, mintha nem lenne holnap: sosem látott mértékben virágzik a közösségi médiában zajló kereskedelem

A Deloitte előrejelzése szerint 2023-ra világszerte 5 milliárdra nő azoknak a felhasználóknak a száma, akik közösségi webes felületeken vásárolnak. Az influenszerek nemcsak inspirálják, hanem vásárlásra is buzdítják az egyre nagyobb vásárlóerővel bíró Z generációt, a hipercélzott reklámok pedig személyre szabott ajánlatokkal csábítják a felhasználókat – mutatnak rá a szakértők a jelenség mögött álló okokra.

hvg.hu hvg.hu